Pobijedite stres


Brinete li o svom srcu, mnogo je elemenata zdravog načina života o kojima morate razmisliti. Jedan od njih je stres, odnosno izbjegavanje stresa. Kako živimo sve hektičnijim načinom života, sa sve dužim radnim vremenom i s više obveza, razine stresa kojem smo izloženi rastu, a naša tijela se šire.

Izbjegnite sudbinu šest milijuna ljudi širom svijeta koji svake godine pate od kardiovaskularnih problema

"Herbalife Healthy Heart" program

Brinete li o svom srcu, mnogo je elemenata zdravog načina života o kojima morate razmisliti. Jedan od njih je stres, odnosno izbjegavanje stresa. Kako živimo sve hektičnijim načinom života, sa sve dužim radnim vremenom i s više obveza, razine stresa kojem smo izloženi rastu, a naša tijela se šire. 
“Herbalife Healthy Heart” program (Herbalife dobro općenito zdravstveno stanje srca) nastoji vam pomoći da održe dobro općenito zdravstveno stanje svog srca obuzdavajući te nezdrave trendove.

Podsjetimo se osnovnih stvari…

Ujedinite sve elemente Herbalife programa u optimalni obrazac za dug život…

TJELESNA TEŽINA – Od presudnog je značenja ne dobivati na težini. Najvažnija mjera koja utječe na srce je struk, odnosno najširi opseg struka.

TJELESNA AKTIVNOST – Svakodnevno hodanje. Pola sata brze šetnje, koja otežava razgovor, ali ga ne čini nemogućim, dostatno je za održavanje snažnog rada srca.

PUŠENJE – Jedini savjet koji možete dati je ostaviti pušenje! No, realnije je očekivati da će za neke koji su strastveni pušači prva faza biti smanjiti broj popušenih cigareta.

Koja je uloga stresa?

Iako stres ne spada u glavne čimbenike rizika za srčani infarkt, veza između stresa i infarkta postaje sve jasnija.

Kako povećani stres ugrožava srce?

  • Kada ste izloženi stresu, vaše tijelo oslobađa hormone kao što je adrenalin, kojima odgovara na izazove s kojima se susreće. Ti hormoni mogu povećati vjerojatnost stvaranja ugrušaka krvi i povećati krvni pritisak. Visok krvni pritisak smatra se glavnim rizikom za srčani infarkt.
  • Stres može utjecati na vaše raspoloženje, pa možete razviti sklonost brzim «popravcima» 
  • raspoloženja kao što je prekomjerno uzimanje hrane, pušenje i šećerni međuobroci.
  • Stres vas može spriječiti da se opustite i provedete izvjesno vrijeme u zdravoj fizičkoj aktivnosti koja bi pogodovala vašem srcu.

Dobra vijest je da neke od stvari koje možete poduzeti da biste se suprotstavili stresu čine i dio Herbalife programa za održavanje dobrog općenitog zdravstvenog stanja srca!

Prepoznavanje znakova stresa

Pazite na sljedeće znakove koji bi mogli ukazivati na to da su pod stresom…

  • Znojenje i lupanje srca
  • Mučnina u želucu
  • Suha usta
  • Rad do iscrpljenosti
  • Neprestana razdražljivost
  • Gubitak apetita i/ili volje za seksom
  • Gubitak smisla za humor
  • Gubitak interesa za druge
  • Plačljivost
  • Umor i nedostatak energije
  • Teškoće sa spavanjem

Što biste trebali učiniti u vezi sa stresom?

Prepoznati ono što vas izlaže stresu
Da se suprotstavite takvom izvoru stresa na sljedeće načine:
  • Izbjegavanje stresne situacije
  • Rješavanje uzroka stresa, npr. razgovor s pretpostavljenim o preopterećenosti poslom, određivanje prioriteta u životu , provođenje više vremena s obitelji ili možda savjetovanje o poteškoćama s neovisnom trećom stranom.
  • Ako ne možete promijeniti izvor stresa, pokušajte promijeniti svoj stav prema njemu. Kad osjetite da postajete napeti, duboko dišite, negativne misli zamijenite pozitivnima i razgovarajte o tome kako se osjećate.
Smanjite svoja očekivanja i imat ćete manje razočaranja

Pokušajte u svemu vidjeti savršenstvo i prihvatite stvari kakve jesu. Tako se možete manje naprezati, a više se opuštati.

Naučite reći NE

Kada sljedeći put netko od vas zatraži da nešto učinite, prije nego riječ "da" prijeđe preko vaših usana, napravite pauzu, recite da ne možete odmah odgovoriti, da ćete se javiti. Ova tehnika vam daje vremena za razmišljanje. Sada možete odlučiti reci NE, mirno, pristojno i ljubazno.

Ne radite više stvari odjednom

USPORITE! Ako se vi žurite, žuri se i vaše srce! Sastavite popis, odredite prioritete svojih zadataka i metodično radite prema svom popisu. Trebate uživati u onome što radite, ne samo u rezultatima svojih napora.

Prestanite POKUŠAVATI zaspati

Tako mnogo ljudi odlazi u krevet s očajničkom željom da što brže zaspu, a onda budu frustrirani jer ostaju budni. Prestanite se boriti – ne možete zaspati prije nego se opustite! Budite zahvalni da ste na toplom, na sigurnom i da vam je udobno, neka vam bude drago što vam se tijelo odmara. Dišite duboko, polako, lagano, i slušajte kako vam srce mirno radi.

Smijte se više! Odlučite se za dobro raspoloženje!

Smijeh je stvarno ljekovit. Posebne kemikalije koje se oslobađaju dok se smijemo su najfiniji oblik prirodnog lijeka. Kada je iza vas dan pun stresa, pobrinite se navečer za dobro raspoloženje! Pogledajte komediju ili film za koji znate da će vas dobro nasmijati, kako biste neutralizirali stres kojem ste bili izloženi.

Priuštite si da malo odrijemate i nemojte osjećati krivicu zbog toga
Kada vaše tijelo traži odmor, malo sna će učiniti čuda, ali samo ako zbog toga ne osjećate grižnju savjeti. 

Pokušajte sljedeće:
  • Više vježbati i kretati se
  • Jesti dobru hranu i piti mnogo vode
  • Smanjiti količine alkohola i cigareta
  • Naći vremena za odmor i opuštanje